مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» لمینت دندان

لمینت دندان

لمینت یکی از روش های پر طرفدار زیبا سازی دندان ها و داشتن یک لبخند زیبا است که امروزه در جای جای کره زمین در حال انجام است. امروز می‌خواهیم اطلاعات گوناگون، مختصر و مفیدی را راجع به این لایه های نازک دندانی به شما ارائه دهیم؛ با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان در علم دندان پزشکی و عموم سام های مختلفی دارد. لمینت، لامینت، پرسلاین، پرسلن و ونیر پرسلین از انواع اسم هایی هستند که برای این لایه نازک دندانی استفاده می‌شوند. از لمینت و یا همان ونیرهای دندانی برای افرادی که در موقعیت های زیر قرار دارند استفاده می‌شود:

  • دندان هایی که لب پر شدند 
  • دندان هایی که ترک خوردند 
  • دندان هایی که به صورت جزئی کج شدند
  • دندان هایی که تغییر رنگ پیدا کردند و با هیچ روشی تغییر رنگ آنها برطرف نمی‌شود 
  • دندان هایی که بیش از 0.5 میلی متر با یکدیگر فاصله دارند

شرایطی که در بالا گفته شد از جمله شرایطی هستند که لمینت یا ونیر دندان برای آنها مناسب است.

فواید و مزایای لمینت چیست؟

لمینت یک لایه بسیار طبیعی و همرنگ مینای دندان است که از استحکام بالا ماندگاری نسبتا خوبی برخوردار است. ولی برای استفاده از آن نیاز به تراشیده شدن کمی از مینای دندان احتیاج است. لمینت های دندانی دارای قابلیت ها و نکات مثبت دیگری نیز هستند که لازم به ذکر نیست، اما با این وجود دارای عارضه ها و معایبی نیز هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

معایب لمینت های دندانی

تراشیدن مینای دندان برای نصب لمینت یکی از معایب آن است که دیگر مینای تراشیده شده به حالت اول خود بازنمی‌گردد. باید توجه داشت که افرادی که دارای ضعف دندان و یا بیماری های لثه و عفونت لثه هستند نمی‌توانند از لمینت استفاده کنند. 

هزینه لمینت از کامپوزیت بسیار بیشتر است که در صورت شکستن و یا ترک خوردن آن باید به طور کامل تعویض شود که بسیار هزینه بر است. همچنین آسیب دیدن دندانی که دارای لمینت یا ونیر است، باعث می‌شود که شما مجبور به روکش کردن آن دندان شوید. 

نصب لمینت چگونه است؟

لمینت دندان در دو مرحله انجام می‌گیرد. در جلسه اول متخصص مینای دندان شما را می‌تراشد و در جلسه دوم مشخصات دندان شما را به لابراتوارمی‌دهد تا لمینت مخصوص دندان های شما ساخته شود زیرا، لمینت باید دقیقا همرنگ مینای دندان شما باشد تا طرح لبخندتان بدشکل نشود. 

در طول مابین جلسه اول و دوم، با توجه به تراش خوردن مینای دندان های شما، ممکن است آنها تحت خطر قرار بگیرند، پس برای محافظت از آنها متخصص یک لایه لمینت موقت برای شما قرار می‌دهد. در جلسه دوم نیز لمینت های اصلی بعد بازبینی و معاینه پزشک جایگزین لمینت های موقت خواهند شد.

سخن آخر 

لمینت دندان با استفاده از بی حسی انجام می‌شود و شاید درد بسیار کمی را بیمار تجربه کند که با دارو های مسکن رفع خواهند شد. استفاده از لمینت برای افرادی که شرایط استفاده از آن را دارند، برای داشتن لبخند و دندان های زیبا توصیه می‌شود، اما فراموش نکنید که حتما قبل از تصمیم گیری نهایی با یک مشاور متخصص در این زمینه صحبت کنید تا بهترین راه را در اختیارتان قرار دهد.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده